Ako byť NAJ vystavovateľom na Profesia days

Keďže chceme, aby bol pre vás 2. ročník veľtrhu príležitostí úspešný a aby ste našli množstvo relevantných budúcich zamestnancov, rozhodli sme sa vytvoriť modelového uchádzača Alfonza, ktorý reprezentuje typického návštevníka veľtrhu. Prezradí vám svoje očakávania od vystavovateľov a podelí sa o pár rád a tipov.

Dobrý deň, volám sa Alfonz, hľadám si prácu a s veľkou pravdepodobnosťou sa zastavím na veľtrhu príležitostí Profesia days pri vašom stánku. Možností budem mať naozaj veľa, bude tam zaujímavý program a desiatky vystavovateľov, preto nebudem mať čas navštíviť každý jeden stánok. Dovoľte mi, aby som sa s vami  podelil o pár tipov, ako docieliť, aby som sa zastavil práve pri vašom stánku a odišiel od vás s najlepším dojmom.

1.Nepodceňujte prípravu
Hoci mám toho veľa v práci, doma ma čaká rodina a množstvo povinností, predsa len som sa odhodlal prísť na veľtrh. Dokonca som sa zodpovedne pripravil, pozrel som si informácie, mám predstavu, akú prácu by som chcel vykonávať, mám po ruke CV (nezabúdajte na GDPR), viem sa odprezentovať a viem, že je pre mňa lepšie, ak vás budem proaktívne oslovovať ja. Keďže som do prípravy musel investovať svoj čas a energiu, veľmi by ma potešilo, keby som videl, že svoj čas a energiu venujete aj vy mne. Mať dobré informácie o pozíciách (nie vždy musím nevyhnutne rozumieť náplni práce pri cudzojazyčných názvoch pozícií), ktoré ponúkate, o firemnej kultúre, byť dobre pripravený na odpovedanie otázok a vedieť predostrieť vaše konkrétne očakávania, ma určite utvrdí v tom, že ste profesionálna firma, v ktorej sa oplatí pracovať.

 TIP:

Ak ma hneď na začiatku rozhovoru pošlete na váš web bez toho, aby sme sa bližšie porozprávali, môže sa stať, že budem mierne sklamaný, pretože som sa tešil, že využijem túto unikátnu možnosť a porozprávam sa s vami naživo. Získať informácie z webu som mohol aj bez toho, aby som prišiel na veľtrh a mohol som si ušetriť svoju námahu a váš čas.

2. Odlíšte sa od konkurencie
Na veľtrhu vystavuje veľké množstvo zamestnávateľov. Každý z nich sa určite bude snažiť nejakým spôsobom zaujať, „pobiť“ sa o zaujímavých a atraktívnych uchádzačov a odlíšiť sa od ostatných zamestnávateľov. Reklamné predmety, rôzne vychytávky, či vaše produkty sú určite skvelou možnosťou, ako byť viac zapamätateľným. Nápoje a občerstvenie mi tiež padnú po zdĺhavejšom dni veľmi vhod. Ale nespoliehajte sa na lákavé predmety. Žiadna sladkosť alebo drobný darček nenahradia príjemný pocit z prístupu zamestnávateľa. Iba pekný obal nestačí, preto vám z vlastných skúseností odporúčam, snažte sa čo najviac odlíšiť vzhľadom stánku, ale aj vaším prístupom.

 TIP:

Veľmi dobrý a zároveň jednoduchý spôsob, ako by ste ma mohli nalákať do stánku je aktívne oslovovanie a očný kontakt, už keď sa k vám blížim. Niekedy sa stane, že sa personalisti doslova zabarikádujú za pultom alebo sa schovajú za roll-up banner a vtedy neviem vyhodnotiť, či to je mojím strašidelným vzhľadom alebo ich nezáujmom.

3. Nastavte konkurencieschopné platové podmienky
Určite viete, že od mája sú firmy povinné zobrazovať pri pracovných inzerátoch základnú zložku mzdy. Platy už nie sú tabu. Ako však zosúladiť platové očakávania kandidátov a ponuku konkurenčných firiem s vašimi možnosťami odmeňovania? Rozhodnutie urobíte ľahšie, keď máte relevantné podklady o výške platov na trhu práce. Platová analýza Professional od Platy.sk vám na počkanie poskytne údaje o plate a benefitoch na základe vami zvoleného regiónu, vzdelania, praxe, veľkosti firmy a veku zamestnanca na pozícii.

4. Vložte do toho srdce
Hľadanie práce nie je vždy prechádzka ružovou záhradou. Priznám sa, že bývam niekedy nervózny, mám trému a určite to množstvo ľudí na veľtrhu mi nemusí k sebaistote dopomôcť. Vďaka vašim úsmevom, vrelému privítaniu a úprimnému záujmu sa bezpochyby uvoľním, takže nimi určite nešetrite (hoci možno pre vás nie som momentálne až tak relevantný uchádzač). Môžeme asi spoločne súhlasiť, že jeden z najkrajších pocitov je byť chcený, vítaný a žiadaný.  Navyše, môžem vám garantovať, že svojim známym, ktorí sa veľtrhu nezúčastnili, sa budem chváliť, aký skvelý stánok som navštívil a možno vám predsa len zašlem to CV.

5. Bojujte až do konca
Verím vám, že neustále sa venovať uchádzačom dlhé hodiny musí byť fyzicky aj psychicky veľmi náročná činnosť. Ku koncu podujatia to už je tak trochu aj „mission impossible“. Ale každý športový zápas treba dobojovať až do poslednej minúty, pretože aj na konci môžete dať vytúžený gól. Ako sa hovorí: „Na to najlepšie si treba počkať,“ nikdy totiž neviete, či ideálny kandidát nepríde doslova pár minút pred koncom. Mnoho návštevníkov (a hlavne tí, ktorí pracujú do neskorších hodín) môžu byť sklamaní, ak prídu na veľtrh hodinu pred koncom, chceli ísť práve za vami a po vás našli už len prázdne miesto, pretože ste to zabalili skôr, ako sa veľtrh skončil.

Tak, a to je z mojej strany asi všetko. Veľmi sa teším na naše spoločné stretnutie naživo a som si istý, že to bude pre nás oboch veľmi zaujímavá skúsenosť. Vidíme sa čoskoro v Spoločenskom pavilóne!