Ako byť NAJ vystavovateľom na Profesia days

Keďže chceme, aby bol pre vás festival príležitostí úspešný a aby ste našli množstvo relevantných budúcich zamestnancov, rozhodli sme sa vytvoriť modelového uchádzača Alfonza, ktorý reprezentuje typického návštevníka Profesia days. Prezradí vám svoje očakávania od uchádzačov a podelí sa o pár rád a tipov.

Dobrý deň, volám sa Alfonz, hľadám si prácu a s veľkou pravdepodobnosťou sa zastavím na festivale príležitostí Profesia days pri vašom stánku. Možností budem mať veľa, bude tam zaujímavý program a desiatky vystavovateľov, preto nebudem mať čas navštíviť každý stánok. Dovoľte mi, aby som sa s vami  podelil o pár tipov, ako docieliť, aby som sa zastavil práve pri vašom stánku a odišiel od vás s najlepším dojmom.

1. Nepodceňujte prípravu
Hoci mám toho veľa v práci, či doma, predsa len som sa odhodlal prísť. Dokonca som sa zodpovedne pripravil, pozrel som si informácie, mám predstavu, akú prácu by som chcel vykonávať, mám po ruke CV, viem sa odprezentovať a viem, že je pre mňa lepšie, ak vás budem proaktívne oslovovať ja. Keďže som do prípravy musel investovať svoj čas a energiu, veľmi by ma potešilo, keby som videl, že svoj čas a energiu venujete aj vy mne. Mať dobré informácie o pozíciách (nie vždy musím nevyhnutne rozumieť náplni práce pri cudzojazyčných názvoch pozícií), ktoré ponúkate, o firemnej kultúre, byť dobre pripravený na odpovedanie otázok a vedieť predostrieť vaše konkrétne očakávania, ma určite utvrdí v tom, že ste profesionálna firma, v ktorej sa oplatí pracovať.

 TIP:

Ak ma hneď na začiatku rozhovoru pošlete na váš web bez toho, aby sme sa bližšie porozprávali, môže sa stať, že budem sklamaný, pretože som sa tešil, že využijem túto unikátnu možnosť a porozprávam sa s vami naživo. Získať informácie z webu som mohol aj bez toho, aby som prišiel a mohol som si ušetriť svoju námahu a váš čas.

2. Odlíšte sa od konkurencie
Na podujatí vystavuje veľké množstvo zamestnávateľov. Každý z nich sa určite bude snažiť nejakým spôsobom zaujať, „pobiť“ sa o zaujímavých a atraktívnych uchádzačov a odlíšiť sa od ostatných zamestnávateľov. Reklamné predmety, rôzne vychytávky, či vaše produkty sú určite skvelou možnosťou, ako byť viac zapamätateľným. Nápoje a občerstvenie mi tiež padnú po zdĺhavejšom dni veľmi vhod. Ale nespoliehajte sa na lákavé predmety. Žiadna sladkosť alebo drobný darček nenahradia príjemný pocit z prístupu zamestnávateľa.

 TIP:

Veľmi dobrý a zároveň jednoduchý spôsob, ako by ste ma mohli nalákať do stánku je aktívne oslovovanie a očný kontakt, už keď sa k vám blížim. Niekedy sa stane, že sa personalisti doslova zabarikádujú za pultom alebo sa schovajú za roll-up banner a vtedy neviem vyhodnotiť, či to je mojím strašidelným vzhľadom alebo ich nezáujmom.

3. Myslite ekologicky
Perá sa zídu vždy, darčekové predmety s logom vašej firmy sú cool a letáčik s informáciami o firme si veľmi rád prečítam. Ale nie je to niečo, bez čoho by som nevedel z podujatia odísť alebo len vďaka čomu by som si vás zapamätal. Klasické plastové perá skúste nahradiť tými z recyklovateľných materiálov, letáky môžete rovnako vytlačiť na recyklovaný papier, či tieto informácie mi predať formou osobného rozhovoru na podujatí. 

 TIP:

Ako môžete predísť zbytočnej tvorbe papierového odpadu vo vašej firme? CV od uchádzačov na Profesia days si miesto A4-ky vypýtajte e-mailom. Vyhnite sa aj plastovým taškám, PET fľašiam či slamkám, zaobídem sa aj bez nich.

4. Nastavte konkurencieschopné platové podmienky
Určite viete, že od mája 2018 sú firmy povinné zobrazovať pri pracovných inzerátoch základnú zložku mzdy. Platy už nie sú tabu. Ako však zosúladiť platové očakávania kandidátov a ponuku konkurenčných firiem s vašimi možnosťami odmeňovania? Rozhodnutie urobíte ľahšie, keď máte relevantné podklady o výške platov na trhu práce. Platová analýza od Platy.sk vám na počkanie poskytne údaje o plate a benefitoch na základe vami zvoleného regiónu, vzdelania, praxe, veľkosti firmy a veku zamestnanca na pozícii.

5. Vložte do toho srdce
Hľadanie práce nie je vždy prechádzka ružovou záhradou. Priznám sa, že bývam niekedy nervózny, mám trému a určite to množstvo ľudí mi nemusí k sebaistote dopomôcť. Vďaka vašim úsmevom, vrelému privítaniu a úprimnému záujmu sa bezpochyby uvoľním, takže nimi určite nešetrite (hoci možno pre vás nie som momentálne až tak relevantný uchádzač). Navyše, môžem vám garantovať, že svojim známym, ktorí sa festivalu príležitostí nezúčastnili, sa budem chváliť, aký skvelý stánok som navštívil a možno vám predsa len zašlem to CV.

6. Bojujte až do konca
Verím vám, že neustále sa venovať uchádzačom dlhé hodiny musí byť fyzicky aj psychicky veľmi náročná činnosť. Ku koncu podujatia to už je tak trochu aj „mission impossible“. Ale každý športový zápas treba dobojovať až do poslednej minúty, pretože aj na konci môžete dať vytúžený gól. Ako sa hovorí: „Na to najlepšie si treba počkať,“ nikdy totiž neviete, či ideálny kandidát nepríde doslova pár minút pred koncom. Mnoho návštevníkov (a hlavne tí, ktorí pracujú do neskorších hodín) môžu byť sklamaní, ak prídu na Profesia days hodinu pred koncom, chceli ísť práve za vami a po vás našli už len prázdne miesto, pretože ste to zabalili skôr, ako sa podujatie skončilo.

 TIP:

V priestore sa budú pohybovať tajní uchádzači – Alfonzovia/-ky. Budú sledovať nielen vzhľad stánku, ale aj ochotu pomôcť uchádzačovi a zisťovať, či dostal všetky potrebné informácie.
Na konci výstavného dňa budú podľa ich hodnotení vyhlásené tri spoločnosti, ktoré sa stanú Najvystavovateľom Profesia days Žilina.