Situácia na trhu praje skôr budúcim zamestnancom, preto začneme hneď priamo. Prečo by sa uchádzači o zamestnanie mali rozhodnúť práve pre vašu spoločnosť? Čím je spoločnosť zaujímavá? Prináša výzvy?
Práca pre TIPOS je pomerne špecifická. Pôsobíme v plne konkurenčnom prostredí a súperíme, dovolím si tvrdiť, s najdynamickejšími firmami na trhu. Sme zároveň firma s dlhoročnou tradíciou, na budúci rok oslávime 30. výročie, v žiadnom prípade však nechceme vyznievať ako skostnatená stará firma, ktorej nezáleží na inováciách, modernizácii a rozvoji. Práve naopak, pôsobíme v prostredí, ktoré má veľmi blízko k technologickým novinkám, moderným IT riešeniam a aplikácii najmodernejších trendov do praxe. Našim potenciálnym kolegom ponúkame otvorené pole možností na realizáciu a voľné ruky pri zavádzaní kreatívnych nápadov do praxe. Segment, v ktorom pôsobíme, totiž predstavuje signifikantne rastové prostredie.
Akých ľudí vo všeobecnosti hľadáte? Aké zručnosti a vedomosti by mali mať uchádzači o zamestnanie?
Čo sa týka praktických znalostí a vedomostí, hľadáme flexibilných ľudí s digitálnymi zručnosťami, ktorí majú znalosť balíka MS Office a disponujú teda základnými zručnosťami, ktoré sú v tejto dobe bežne žiadané.
Čo sa týka hodnotového nastavenia, hľadáme ľudí s motiváciou a chuťou pracovať, učiť sa, ktorí chcú byť súčasťou spoločnosti, ktorá má rokmi vybudované silné meno a hodnoty, ale neustále sa usiluje ich rozvíjať.
Hľadáme jednoducho takých kolegov, ktorí sú ochotní vyjsť zo svojej komfortnej zóny a majú chuť na sebe pracovať a ďalej sa rozvíjať a, samozrejme, vedia prevziať za svoju prácu zodpovednosť.
Máte otvorených viacero pozícií? Popísali by ste nám v stručnosti náplň práce na týchto pozíciách?
Áno, momentálne máme otvorených viacero pracovných pozícií. Spomeniem napríklad oblasť marketingu, kde hľadáme kolegu na realizáciu mediálnych projektov. Bude mať zodpovednosť za prípravu stratégie marketingovej komunikácie, prípravu a realizáciu reklamných kampaní. Hľadáme tiež kolegu do finančnej oblasti na novovybudované oddelenie controllingu a business intelligence, kde hľadáme skúseného finančného analytika. Ponuku však máme aj pre študentov vysokých škôl, a to na analýzu/spracovanie dát na tvorbu reportingu a prezentácií, hľadanie možností na kontinuálne zlepšovanie a automatizáciu spracovania finančných dát.
Všetkým novým kolegom ponúkame zaškolenie, mentoring a v prípade vysokoškolákov alebo absolventov bez praxe aj kontinuálne zdieľanie vedomostí od skúsenejších kolegov. TIPOS tiež poskytuje svojim zamestnancom množstvo benefitov, ktoré sú vysoko nad rámec trhového štandardu.
Hľadáte skôr skúsených ľudí, alebo dávate príležitosť aj absolventom či študentom? Ponúkate možnosť kariérneho rastu?
Záleží to, samozrejme, od obsadzovanej pozície. Obsadzujeme pozície bez potreby stredoškolského vzdelania s maturitou až po pozície, ktoré vyžadujú vysokoškolské vzdelanie I. a II., prípadne aj III. stupňa vysokej školy. Kľúčový je samotný postoj uchádzača, jeho prístup k práci, chuť učiť sa a dávať veci do kontextu.
Sú pozície, kde potrebujeme nájsť kolegu so skúsenosťami, ale sú pozície vhodné aj pre študentov či absolventov, ktorých si radi sami zaučíme. Hľadáme teda aj vysokoškolákov, aj čerstvých absolventov, ale aj takých, ktorí už majú prax. Pre nás je dôležitý najmä potenciál a schopnosť pružnejšie reagovať na meniace sa pracovné prostredie, nesústredíme sa iba na doterajšie praktické skúsenosti. Našim kolegom by jednoducho nemal chýbať „drajv“ a skutočný záujem o prácu.
Pre následný kariérny rast alebo posun vo firme sa zamestnanci musia v prvom rade chcieť rozvíjať. Musia chcieť hovoriť o svojich ambíciách a o svojich plánoch. O príležitostiach informujeme zamestnancov pravidelne cez interné komunikačné kanály. Samozrejmosťou je poskytnutie dostatočného priestoru pre profesijný rozvoj. Záleží nám totiž na vzdelávaní a rozvoji našich zamestnancov, preto ponúkame široké možnosti zúčastniť sa rôznych školení zameraných na zlepšovanie odborných, komunikačných, ale aj manažérskych zručností.
Čo by ste poradili záujemcom, ako majú zaujať, aby mali úspech pri pohovore?
Hlavne sa nebáť odprezentovať aj odvážnejšie myšlienky a byť agentom zmeny.
Momentálne je konkurencia medzi zamestnávateľmi vysoká, zamestnanci dlhšie zvažujú, pre koho sa rozhodnú. Čo im viete ponúknuť?
Aj my sa boríme s tým, že konkurencia medzi zamestnávateľmi je naozaj veľká. Okrem stabilných benefitov ako výkonnostná zložka platu, 5 dní dovolenky navyše, príspevky na stravovanie, kultúru, tretí pilier a pod. sa zameriavame aj na podporu psychického a fyzického zdravia našich zamestnancov. Samozrejmosťou sú napríklad vianočné darčeky, mikulášske balíčky pre deti zamestnancov, lístky do divadla či na hokej.
Mnoho záujemcov sa rozhoduje aj na základe atmosféry v danej spoločnosti. Aká panuje u vás?
Z môjho pohľadu veľmi príjemná. Intenzívne pracujeme s feedbackom, pretože feedback je dar. Spolupráca je teda veľmi konštruktívna, debaty vedieme vo vecnej rovine a s jediným cieľom – posúvať spoločne firmu vpred. Ale ako sa hovorí, lepšie raz vidieť ako stokrát počuť!
Na zvedavé otázky o práci v Tipose odpovedal Mgr. Oliver Felszeghy, MBA – podpredseda predstavenstva a výkonný riaditeľ finančnej a právnej sekcie spoločnosti.
Tipos nájdete na Profesia days v stánku č. 67