Blog niktošky Janky F.

O príležitosti robiť „Niktoša“ na Profesia days som sa dozvedela náhodou. Dva dni sa prechádzať po veľtrhu príležitostí, skúšať rôzne aktivity, možno si dokonca nájsť prácu a ešte mať za to zaplatené. Znie to skvele, ale prejsť vyše sto stánkov a každý jeden nenápadne ohodnotiť, to už je výzva. Samozrejme, nebola som na to sama. Náš tím piatich inkognito „testovačov“ bol zložený z rozličných osobností s rôznymi záujmami, vďaka čomu sme mohli objektívne ohodnotiť každý stánok.

Aj napriek našim rozdielom sme sa na konci dlhých dvoch dní takmer jednohlasne zhodli na prvých troch miestach. Vyhral snaživý Kaufland, hneď za ním svetové IBM a tretie miesto si zaslúžila personálna agentúra Grafton. Ak by som mala v skratke zhodnotiť, čím si tieto firmy zaslúžili prvé tri miesta, povedala by som, že kľúčom je komunikácia. Pri hodnotení a diskutovaní o našom nekonečnom chodení od stánku k stánku vždy rezonoval hlavne dojem z ľudí v stánkoch. Či nás hneď oslovili, či mali záujem porozprávať nám o svojej firme a voľných pozíciách, prípadne, či ich záujem o nás neklesal hneď ako zistili, že nie sme ich cieľová skupina. Paleta pracovných ponúk, originalita stánku a aktivity v ňom boli už len pridaným bonusom.

Ja osobne si občas aj v bežnom živote v hlave vytváram pomyselné recenzie na všetko možné. V pozícii utajeného agenta som sa teda cítila dobre a bola som rada, že moje hodnotenie i názory sa dostanú priamo ku zdroju. A snáď aj pomôžu v zlepšovaní. Áno, hovorím na vás, vy, ktorí ste mysleli, že znudená tvár a neprehľadný letáčik stačia. Priznám sa, občas som mala pocit škodoradosti, keď som si pripomenula, že je mojou prácou povedať organizátorom Profesia days o „nesnaživcoch“. Tento priestor chcem však využiť skôr na pochvalu. Je dôležité vyzdvihnúť triumfy výhercov a spomenúť tých, ktorí sa do prvej trojky nedostali, aj keď zo seba vydávali maximum. Nech je to teda inšpiráciou pre ostatných.

Príjemne ma prekvapilo, že niektoré spoločnosti ponúkajú stáže a rôzne možnosti vzdelávania. Spomeniem si na Kauflandpivovary Topvar a Plzeň. Bolo vás viac, takže chválim aj zvyšok.Keďže som študentka a rada využívam spojenie možnosti cestovania a vzdelávania, potešila ma prítomnosť a ochota WorkSpace Europe, LEAF, IUVENTA atď. Ako som už spomínala, komunikácia bola základným faktorom, takže tu sú stánky, pri ktorých som si aj príjemne „pokecala“. Príkladom je Grafton, ktorý si získal našu priazeň asi aj preto, lebo vždy sa našiel niekto ochotný, kto si s nami sadol a spýtal sa, čo hľadáme. Špeciálne oceňujem spoločnosti, u ktorých ako budúca absolventka masmediálnej komunikácie zrejme nemám žiadne uplatnenie, no napriek tomu ma zaujali. V IT zóne ma príjemne zasypali informáciami v Accenture, EmbedIT, ale aj v Innovatrics.

Ochotou a informáciami len tak sršali slečny v stánkoch Covestro, Starbucks a Studio Moderna. Rovnako neúnavne k tomu pristupovali aj v Mondeléz či Železničnej spoločnosti Slovensko. Príjemne spomínam aj na Slovnaft, kde som okrem mnohých informácií odchádzala aj s reklamnými produktmi a výhrou prehliadky firmy. Prejdem však rovno k zaujímavým aktivitám a nápaditým dizajnom stánkov. V tejto kategórii by bolo ťažké vyberať iba troch. Stánok v tvare vlakového vagónu Železničnej spoločnosti Slovensko sa nedal obísť. Taktiež paletové obloženie Kaufland stánkov bolo netradičné a pasovalo k ich ekologicky ladeným darčekom i letáčikom. Aby som obhájila tvrdenie, že aj s malým stánkom dokážete divy, spomeniem SHP Group. Pekný dizajn a milý, aktívny prístup. Nič viac niekedy netreba.

Čo sa týka aktivít, viaceré stánky využili trend virtuálnej reality, vďaka čomu bolo všade vidieť zabávajúcich sa ľudí so smiešnymi okuliarmi. Decathlon stavil na realitu, čiže skutočný pingpong, bežiaci pás, streľbu lukom a podobne. Občerstveniu počas dlhého dňa neodolá nikto, preto sa každý rád vracal ku koláčom od Metro, k popcornu v stánku Dell či k Buchtárni. Áno, áno už končím. Len chcem pripomenúť, že je to nielen veľtrh pracovných príležitostí. Je to tak trochu festival, kde si vypočujete prednášky, zahráte sa, otestujete si svoje schopnosti či zistíte viac o svete znevýhodnených a hendikepovaných ľuďoch. Možností a aktivít je viac než som tušila aj ja sama a odporúčam vám využiť ich.

Prečítaj si aj Klárine zápisky z Profesia days.